doktor Lilla elsősegélyt nyújt

Valamelyik nap elvágtam a kezem. Persze tipikus barom voltam, és késsel igyekeztem kibontani egy ásványvizes palackot, ezt nem részletezném, így is elég nagy hülyének éreztem magam.
 Na a lényeg, hogy a vége az lett, hogy a műanyagon megcsúszott a nagyon éles kés, ami nem volt annyira nagyon éles, hogy levágja a műanyag pöcköt a kupakról, de annyira igen, hogy izületig szaladjon a másik kezembe. Felszisszentem, és ez pont elég volt arra, hogy Lilla azonnal rákérdezzen mi történt. Ahogy megfordultam és nyúltam a papírtörlőért még kezemben a késsel, már válaszolt is magának: NA, elvágtad a kezed. Vérzik? Fáj nagyon? -és még vagy 17 kérdés, a végén mikor észrevette, hogy elfordulok hogy ne lássa: Megmutatod?
Mondom neki, hogy dehogy mutatom, nem 8 éveseknek való és egyébként is, nyugodjon meg, semmi baj, ilyen előfordul, mindjárt eláll. Tulajdonképpen még én sem igazán láttam, mert nagyon vérzett, gondoltam kimegyek a fürdőbe, ha nem áll el, majd kezdek valamit, de addig is lerázom a kicsit. 
Na persze. Víz alá tettem a kezem, de akkor már láttam hogy nem igazán fog elállni magától, és nagyon mélyre sikerült szúrni, ügyes vagyok. Annyira bűvöltem a kezem, hogy nem is vettem észre, hogy a kis kotnyeles ott áll az ajtóban, és figyeli a növekvő véres papírtörlő halmot. Egyszer csak megszólalt, amitől megijedtem, mert nem láttam hogy odajött, le is zsibbadt a kezem, szóval már tudtam rá figyelni mert nem fájt tovább. 
Lilla: Na még mindig nem mutatod meg?
én: Nem, már nem is nagyon vérzik.
Lilla, egy gúnyos mosoly kíséretében, mert pontosan tudta, hogy nem igaz amit mondok: Persze. Akkor legalább mondd meg, hogy vérzik! 
én: Hogy, hát nagyon.
Lilla: De nem úgy, ömlik, vagy priccol? 
én: mi van?
Lilla: Ömlik, vagy priccol a vér a kezedből?
én: Ömlik...de...
Lilla: Na, az jó, az VÉNÁS VÉRZÉS, közepes vérveszteséggel jár, semmi baj nem lesz, az lenne a baj, ha priccolna, mert az ARTÉRIÁS VÉRZÉS, nagy vérveszteséggel jár, mentőt kellene hívnunk. Tudom hogy kell bekötni. Bekössem?
én: Mi? Te honnan tudsz ilyeneket?
Lilla: Az iskolában voltak a mentősök, elsősegélynyújtó óra volt, ott megmutatták. Rá kell tenni egy kis gombócot, hogy összenyomja a sebet, szorosan körbe kell kötözni, és akkor eláll a vérzés.
Annyira cuki fejjel mondta és olyan természetesen, mintha ezt mindenki tudná a világon, hogy elkezdtem nevetni rajta. Mondtam neki, hogy nyugodtan megnézheti, mert már közben úgyis lefagyott a hideg vízben a kezem, azt is kezelnie kell. Akkor vettem észre, hogy nem csak érdekelte, de nem is ijedt meg, kicsit inkább meg is sértődött, hogy nem kell bekötöznie. Hát nagyon mókás volt a kis mini doktornéni. Apukámnak meséltem, nagyon jót nevetett és hozzátette, hogy szerinte egy gyerek figyelt az országban az elsősegélynyújtás órán, az is nálunk lakik. Aztán mondta Lilla, hogy hát persze, mert azt mondták, hogy aki orvos, vagy állatorvos akar lenni, annak így kell majd dolgoznia. Gondolhattam volna :)



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TITOK

A kitűnő bizonyítvány NEM szégyen!

A hiány játékosa