Lélektől lélekig

Ma nagyon szomorú voltam, egyik legjobb és legrégibb barátnőm édesapja nem túl régi halála után, eltemette az anyukáját is. Nagyon rossz volt átérezni hogy itt maradt árván. Nem vagyunk már gyerekek, de ha elveszítjük a szüleinket, ötven évesen is árvának érezhetjük magunkat. Persze nem maradunk egyedül mert jó esetben már van párunk, gyermekünk, testvérünk, közeli barátaink, de az űrt nem tudja betölteni senki, azt megélni borzasztó. Ahogy néztem a kedves barátnőm sápadt arcát, majd megszakadt a szívem. Tudtam milyen elszántan küzdött az utóbbi időben hogy a mamájának mindent megadhasson hogy könnyebb legyen. Tudtam mennyire igyekezett csökkenteni a fájdalmát és méltó körülményeket teremteni neki. Visszaadni mindent, amit egykor ő kapott. Tudtam hogy nagyon szeretné már ha vége lenne a kötelező körnek és otthon magába nézve megélhetné a fájdalmát. Ahogy néztem, eszembe jutott mikor megszületett a kislánya. Voltam olyan szerencsés hogy másnap ott lehettem vele. Láttam az apró kicsi tündéri újszülöttet, és a barátnőmet, aki nem igazán a szülés óriási csodájának hatása alatt állt. Nagyon rossz állapotban volt. Azóta nagyokat szoktunk kacagni azon, hogy miket beszélt össze-vissza a kórházban, mert elviselhetetlenül erős fejfájása volt az epidurálástól, és aktuálisan egy baltát keresett hogy beleállítaná a fejébe. Én meg próbáltam édelegni, hogy szagolgassa meg a kisbabáját mert ilyen illata többet nem lesz és hasonlók, szóval aktuálisan nem voltam nagy segítség, a végén diszkréten megkért, hogy mostmár menjek haza. Barátok közt ez benne van, tudtuk hogy egy hét múlva már nagyon mókás lesz. Ahogy néztem a ma már nagyra nőtt lányát, az is beugrott hogy kicsi korában nem tudta kimondani hogy Kecskeméti, Kesmenyéti Lillának hívta Lillát. Még el is mosolyogtam magam, hogy a szalagra ezt is írathattam volna, hátha jobb kedvre derítené pár nap múlva. Aztán ahogy a sírhoz menet egymásmellé kerültünk a közös barátnőkkel. Valahogy nagyon nehéz volt megtalálni a szavakat. Azt éreztük, hogy milyen igazságtalanul korán találkozunk így. Még legalább 10 évvel későbbre lőttük be az első közös temetést, és hirtelen mindenki hazagondolt. Aztán mikor a sírnál fogytak a rokonok, elkövetkeztek az aktuálisan is közel állók és egy tekintettel lélektől lélekig szaladt az árvaság fájdalma, túl nehezek lettek a könnyek és kiszakadtak mindannyiunk szeméből, szívéből. 
Ezzel talán még közelebb kerültünk egymáshoz, mert tiszta, mint a gyémánt, hogy egyszer csak mind magunk maradunk és csak egymásra számíthatunk. Drága Maci, őszinte részvétem, osztozom fájdalmadban bár enyhíteni nem tudom, mindig számíthatsz rám.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TITOK

A kitűnő bizonyítvány NEM szégyen!

A hiány játékosa